Vigtigere med billige boliger end støtte til investorers spekulation

Når det handler om at finde plads til højt og tæt byggeri med inddragelse af rekreative områder for at varetage enkelte investorers interesser, er der ikke nogen grænser for Aalborg Kommunes kreativitet. Sværere er det tilsyneladende at finde plads til billige boliger. I hvert fald er man nu løbet ind i store vanskeligheder med at finde plads til de 451 billige boliger, som Aalborg Kommune har fået tilladelse til at bygge, udtaler Per Clausen, gruppeformand for Enhedslisten.

I første omgang reducerede man antallet til 416 og nu tvinges man til at opgive at placere en del af disse boliger i Nørresundby. Her reagerer man hurtigt på de folkelige protester man rutinemæssigt ignorerer, når det handler om at varetage de store investorers interesser, fortsætter Per Clausen.
Under alle omstændigheder vil Enhedslisten kræve, at der findes plads til alle de 451 lejligheder Aalborg Kommune har fået tilladelse til at opføre. Der skal også være plads til borgere med lave indkomster i vores kommune og det troede vi i grunden Socialdemokratiet var enige med os i, slutter Per Clausen.

Tlf. 31675008

Emneord: