Gennembrud på vej for flere togstop mellem Aalborg og Hjørring

• Enhedslisten har længe arbejdet for at få etableret flere togstop nord for Aalborg.
    Formålet er at gøre den kollektive trafik til et attraktivt alternativ for borgerne i Tylstrup, Vestbjerg og Sulsted.
    Hvis vi kan øge brugen af den kollektive trafik og reducere biltrafikken, vil det være godt for miljøet og lette presset på de nordjyske veje, udtaler Per Clausen, gruppeformand for Enhedslisten i Aalborg Byråd.
  • Nu ser der ud til at være et gennembrud på vej.
    I Aalborg Byråd er vi blevet enige med rådmand Hans Henrik Henriksen og borgmesteren om at sætte gang i det forberedende arbejde og nu melder også Nordjyske Jernbaner positivt ud i forhold til disse forslag, fortsætter Per Clausen.
  • Nordjyske Jernbaners overtagelse af driften af den regionale togtrafik i Nordjylland, som jeg selv var med til at sikre flertal for i Folketinget, ser nu ud til at mulighed for yderligere forbedringer af den regionale togtrafik og det er godt for både nordjydernes mulighed for en effektiv transport og for miljøet, slutter Per Clausen.

Yderligere kommentarer
Tlf. 3167-5008