Budgetforlig med klare Enhedsliste – fingeraftryk

• Vi er tilfredse med, at det i tirsdagens budgetforhandlinger lykkedes, at rulle en række af de forringelser, som ville ramme børn, skoler, arbejdsløse og udsatte borgere, tilbage.
    Herudover sker der et decideret løft på plejehjemmene og afsættes penge til en ekstra indsats for at sikre arbejdskraft til ældreområdet, udtaler Per Clausen, gruppeformand for Enhedslisten.
  • Budgettet er bestemt ikke uden skønhedspletter (f.eks. en stigning i brugerbetalingen for DUS), men set i forhold til udgangspunktet har vi været med til at sikre et løft i serviceudgifterne på over 40 millioner og det er et acceptabelt resultat, fortsætter Per Clausen.
  • Også på det grønne område er der sket klare forbedringer.
    Vi har fået 5 millioner kroner om året til cykelstier og 3 millioner kroner om året fra 2021 til at finansiere den kommende bæredygtighedshandlingsplan. Vi er også glade for, at vi har fundet penge til, at gøre Binderup Å-projektet færdig og at Aalborg Kommune fastholder målsætningen om at etablere flere stationer på den nordjyske nærbane i Aalborg Kommune, siger Per Clausen.
  • Positivt er det også, at vi nu har fået ideen om at bygge et nyt parkeringsdæk på Th. Sauersplads taget af bordet og fået vedtaget, at Aalborg Kommune sælger dette parkeringshus.
    Med placeringen af en ny legeplads på Frederiks Torv har vi også fået sikret denne plads, som et rekreativt område. Det har været et vigtigt krav for Enhedslisten ved de to sidste budgetforhandlinger, slutter Per Clausen.

Referat Budgetforlig 2020

Pressemeddelelse Budgetforlig 2020

Tlf.: 31 67 50 08
Forhandlingsgruppen fra venstre mod højre: Søren, Torben, Per, Flemming, Svend, Cæcilie, Anne, John, Lasse og Victor