Aalborg byråd bør droppe Sparekatalog

Pressemeddelelse: Aalborg byråd bør droppe Sparekatalog

• Det er glædeligt, at Thomas Kastrup Larsen i Nordjyske Stiftstidende vurderer, at økonomiaftalen mellem KL og regeringen giver bedre økonomiske muligheder for Aalborg Kommune. Set i det lys opfordrer Enhedslisten borgmesteren til at droppe det sparekatalog på 1 procent, som et flertal  af Aalborg Byråd har vedtaget at at udarbejde, udtaler Per Clausen, gruppeformand for Enhedslisten i Aalborg Byråd.
  • Dette sparekatalog er set i lyset af borgmesterens udtalelser helt overflødigt. Vi får i følge ham flere penge at bruge på velfærd næste år – ikke færre. Enhedslisten vil på den baggrund indgå i budgetforhandlingerne ud fra den klare forventning, at vi kan aftale forbedringer af velfærden, fortsætter Per Clausen.
  • Hvis borgmesteren kan leve op til det i de kommende budgetforhandlinger, er Enhedslisten gerne med i en aftale om næste års budget, slutter Per Clausen.

Tlf.: 3167-5008

EL: P-hus droppes på Fjordmarken | Nordjyske.dk

AALBORG: Det omstridte p-hus på Fjordmarken tages nu ud af planerne for omdannelsen af Spritgrunden.

Det har en af modstanderne af projektet, Per Clausen (EL), i hvert fald fået oplyst af by- og landskabsrådmand Hans Henrik Henriksen (S).

– Det ser ud ud til, som jeg er informeret, at det bliver pillet ud af det forslag til lokalplanen, som bliver lagt frem for by og landskabsudvalget, som det ser ud nu. Jeg snakkede med Hans Henrik i går, siger Per Clausen.

Han jubler over udsigten til, at der alligevel ikke skal etableres et p-hus på Fjordmarken.

– Det er en kæmpe sejr for beboerne i vestbyen og en kæmpe sejr for demokratiet efter min opfattelse, at man har lyttet til den kritik, der er kommet, siger Per Clausen.

Ifølge Per Clausen skal p-pladserne i stedet placeres inde på Spritgrunden, på den grund, der var tiltænkt Aalborg Teater.

– Vi kan dog ikke hvile på laurbærrene, for dér er stor risiko for, at ideen om et parkeringshus på Fjordmarken dukker op igen, hvis der på et tidspunkt træffes en beslutning om, at flytte Aalborg Teater ud på Fjordmarken, siger Per Clausen, der derfor forventer en ny diskussion om p-forholdene.

Også medlem af by og landskabsudvalget Jens Toft-Nielsen (SF) skriver på sin Facebook-profil, at “det ser nu ud til, at fornuften sejrer, og vi alligevel undgår et P-hus her i Fjordmarken”.

Det har ikke været muligt at få en kommentar fra by og landskabsrådmand Hans Henrik Henriksen.