Enhedslisten kræver markante forbedringer af sort budgetforslag

• Magistratens budgetforslag indeholder masser af penge til asfalt og biler, mens cyklismen, den grønne omstilling og velfærden udsættes for markante besparelser. Derfor er der brug for klare forbedringer, hvis Enhedslisten skal gå med i et budgetforlig, udtaler Per Clausen, gruppeformand for Enhedslisten i Aalborg Byråd
  • Vi vil foreslå de 30 millioner om året til en motorvej over Egholm og 23 millioner kroner til en ny etage på parkeringshuset på Th. Sauers Plads taget ud af budgettet. Pengene skal i stedet bruges til bedre forhold for cyklisterne, en ny station på nærbanen mellem Lindholm og Brønderslev og et løft i velfærden, fortsætter Per Clausen.
  • De ældre, børnene, de udsatte og kulturen rammes af besparelser, som på en række områder vil føre til dårligere kommunal service og dårligere arbejdsvilkår for de kommunalt ansatte. Det er helt uacceptabelt i en situation, hvor der er over 50 millioner tilbage i Aalborg Kommunes serviceramme. Enhedslisten vil derfor møde op til forhandlingerne med en række krav om forbedringer, slutter Per Clausen.

Yderligere kommentarer
Tlf. : 31 67 50 08