Hva’ snakker i om? Hård kamp for rettigheder

Ungdommens Folkemøde, den 7. september 2017.

Sidste år sendte Ungdommens Folkemøde en strøm af demokrati gennem Søndermarken i København. Det skete igen i år.

Ungdommens Folkemøde er en demokratisk festival med stadepladser, workshops, events og ønsket om at give den danske ungdom plads til at udtrykke og udfolde sig.

Sidste år gik det over al forventning, og derfor var pladsen større og indholdet bredere i år. Udover den omfavnende Store Scene og den videbegærlige Lille Scene var tilføjet den eftertænksomme Hemmelige Scene og det kaotiske Vilde Område. Det gav plads til fagforeninger og ungdomspartilederdebat, bl.a. om et godt arbejdsliv, sang, twerking ansigtsmaling, uenighed og kreativ aktivisme – og samtaler om bæredygtighed, YouTube, uddannelse, religion, hjernerystelser, hip-hop og meget, meget mere.

UFM er skabt af Ungdomsbureauet i samarbejde med næsten hundrede organisationer og en masse fantastiske frivillige. Vi er inspireret af Folkemødet på Bornholm, men har skræddersyet UFM til alle dem der er unge – både af alder og af sind. Det er en anledning til at træde et skridt tilbage og tænke over de større sammenhænge i samfundet og samtidig en mulighed for at komme helt tæt på og kaste sig over konkrete problemstillinger.

Læs mere på www.ufm17.dk
Følg os på: www.instagram.com/ungdommensfolkemoede/ og
www.facebook.com/ungdommensfolkemoede/