Hvorfor ikke udendørs servering på P-pladser

• Restauranter og caféer befinder sig i en meget vanskelig situation. Efter at have været lukket ned i en længere periode, får de nu mulighed for at åbne op i begrænset omfang. I den situation har Enhedslisten støttet, at de får mulighed fir at etablere mere udeservering i Aalborg, udtaler Per Clausen, gruppeformand for Enhedslisten i Aalborg Byråd.
  • Vi kan til gengæld ikke forstå, at man har besluttet, at parkeringspladser under ingen omstændigheder må inddrages i løsningen af denne udfordring. For os er plads til, at borgerne kan mødes på byens pladser uden at skulle købe noget og at mennesker med handicap, med barnevogne m.v. har mulighed for komme frem i byen uden at blive forhindret i dette af borde og stole fra udeservering vigtigere end hensynet til parkeringspladser, fortsætter Per Clausen.
  • Jeg opfordrer derfor til, at kommunen også inddrager parkeringspladser i overvejelserne i, hvor der kan etableres udeservering og sin planlægning tager hensyn til, at der sikres frirum til ophold i det offentlige rum og god fremkommelighed i byen for alle byens borgere, slutter Per Clausen.