Enhedslisten stemmer for lokalplanen for Spritgrunden

Pressemeddelelse: Enhedslisten stemmer for lokalplanen for Spritgrunden

• Enhedslisten var blandt de første partier i Aalborg Byråd, der tilsluttede sig planerne om et stort kunstværk m.v.. på Spritgrunden. Vi har derfor i den seneste uge været i tæt dialog med rådmand Hans Henrik Henriksen for at få de nødvendige forbedringer igennem i lokalplanen, så vi kunne stemme for den ved 2. behandlingen i byrådet. Det er nu lykkedes, udtaler Per Clausen, gruppeformand for Enhedslisten i Aalborg Byråd.
  • Udover at planerne om et parkeringshus på Fjordmarken er blevet droppet, har vi sikret, at højhusene bliver lavere, at planerne om at bygge ud over kaj-kanten forsøges udformet, så udsigten langs kajkanten bevares, at der indføres bopælspligt, at der indtænkes muligheder for at etablere seniorbofællesskaber for ældre borgere i Vestbyen, der gerne vil blive boende i kvarteret og at der udarbejdes en helhedsplan for udviklingen i Vestbyen med udgangspunkt i en høring af beboerne, og at de kommunale grunde, der skal sælges i forbindelse med projektet kommer udbud, fortsætter Per Clausen.
  • Vi har ikke fået opfyldt alle vores ønsker, men har fået de nødvendige indrømmelser, så vi kan stemme for lokalplanen. Hermed har vi også været med til at sikre, at der er blevet taget større hensyn høringssvarene og de ønsker, der er blevet rejst af beboerne i Vestbyen, end det oprindelig var planen  og det er vi selvfølgelig glade for at have medvirket til, slutter Per Clausen.

Tlf.: 3167-5008