Per Clausen bliver Enhedslistens repræsentant i KLs bestyrelse

Per Clausen bliver Enhedslistens repræsentant i KL’s bestyrelse

Det bliver den 62 årige Per Clausen, som bliver Enhedslistens repræsentant i KLs bestyrelse de næste fire år. Per Clausen var medlem af folketinget for Enhedslisten i 10 år fra 20o5-2015, gruppeformand fra 2008-2013 og medlem af Præsidiet fra 2014 – 2015. Per Clausen har siddet i Aalborg Byråd siden 2013 og i den forudgående formand været stedfortræder for Jesper Kiel i KLs bestyrelse.

• Jeg er både stolt af og glad for, at Enhedslistens byrådsmedlemmer har udpeget mig til denne vigtige post. Vi står over for en række vigtige opgaver i KL, som jeg ser frem til at deltage i, udtaler Per Clausen.
• For det første skal vi have afsluttet overenskomstforhandlingerne på en måde, hvor vi sikrer en fornuftig arbejdstidsaftale med lærerne, medvirker til at give et løft til lavtlønsgrupperne og kvindefagene og stopper de meningsløse angreb på den betalte frokostpause, fortsætter Per Clausen.
• For det andet skal vi til sommer, i økonomiforhandlingerne med Finansministeriet, have sikret kommunerne en økonomi, som gør det muligt, at erstatte de forudgående års forringelser og nedskæringer med et løft til velfærden, siger Per Clausen.
• For det tredje vil jeg fortsætte Jesper Kiels opgør med den ekstreme lukkethed, som præger KL og arbejdet i KL’s bestyrelse. I KL må man respektere, at man repræsenterer og finansieres af kommunerne og borgerne har krav på at vide, hvordan man bruges sine penge og arbejder, slutter Per Clausen.

Yderligere oplysninger:
Tlf. 31675008