Selvorganiseret street kunst og street sport skal sikres i Aalborg

Billedet er affotografering af side 26-27, Nordjyske, Aalborg den 9. april 2021

• Meget tyder på, at tiden er inde til, at vi tager konkrete initiativer i Aalborg Kommune, som kan sikre, at gode byfornyelsesprojekter og relevante pædagogiske overvejelser, ikke ødelægger selvorganiseret street kultur og street sport – som f.eks. graffiti- og skatermiljøet i Aalborg, udtaler Per Clausen, medlem byråd og Magistrat for Enhedslisten i Aalborg Kommune.
  • Både udviklingen omkring skaterhallen i Vejgaard og nu omkring Karolinelund viser, at vi i Aalborg Byråd har brug for en samlet snak om, hvad vi vil på dette område på tværs af forvaltningerne. For Enhedslisten er det helt afgørende, at disse miljøer bevares og at udviklingen sker i tæt dialog med dem – og med respekt for deres kultur, fortsætter Per Clausen.
  • Det er en vigtig del af Aalborgs historie og DNA, at der også er plads til det lidt rå og upolerede. Det skal vi også have i fremtiden. Det forudsætter imidlertid, at vi fastholder et tillidsfuldt og godt samarbejde med de miljøer, som er drivende i at sikre dette, slutter Per Clausen.