Skaternes aktivitet skal sikres

• Skater-miljøet er en vigtig del af den ungdomskultur, som Aalborg Kommune officielt gerne vil støtte. Derfor er det paradoksalt, at skatermiljøet nu reelt taber muligheden for at bruge Aalborgs eneste indendørs skaterhal, samtidig med at skaterbanen i Karolinelund lukkes ned i en længere periode. Dette er en helt uholdbar situation, udtaler Per Clausen, medlem af Aalborg Byråd for Enhedslisten.
  • Enhedslisten har tidligere taget denne problemstilling op over for borgmesteren, rådmanden for Sundhed og Kultur samt rådmanden for By- og Landskab. Det er vores opfattelse, at der er brug for, at Aalborg Kommune nu går ind i en reel dialog med skater-miljøet for at finde en løsning på disse udfordringer. En løsning som anerkender den kultur, som skatermiljøet har, fortsætter Per Clausen.
  • Aalborg skal være en mangfoldig by, hvor vi understøtter de forskellige udtryk, som ungdomskulturen antager. Dette skal ske – også når det må ske på tværs af kommunale pædagogiske principper og på tværs af forvaltningerne. Et levende kulturelt miljø kræver accept af retten til forskellighed og brud med traditionelle kommunale arbejdsformer, slutter Per Clausen.