Uenighed om finansiering må ikke blokere for et sundhedshus i Storvorde

• Enhedslisten støtter ønsket om et Sundhedshus i Storvorde og vil bakke op bag planerne både i byråd og regionalbestyrelse. Vi vil forsøge, at forhindre, at sagen dør, fordi man ikke kan blive enige om, hvem som skal betale, udtaler Per Clausen, gruppeformand for Enhedslisten i Aalborg Byråd.
  • Sundhedshuset kan udover en lægepraksis også rumme en række andre både kommunale regionale og private sundhedstilbud. På den måde er der taler om et oplagt emne for et samarbejde mellem kommune og region og jeg vil opfordre Aalborg Kommune til at indgå i et samarbejde med regionen og de lokale beboere om at finde løsninger på de udfordringer, som etableringen af et sundhedshus i Storvorde giver, fortsætter Per Clausen
  • Den statslige pulje til dette formål var Enhedslisten med til at sætte på Finansloven for 2015. Det er derfor ubegribeligt, at disse penge stadig ikke er frigjort. Vores folketingsmedlem Stine Brix vil nu tage denne sag op over for Sundhedsministeren for at få sat gang i denne proces, slutter Per Clausen.

Tlf. 3167-5008