Byrådsmedlemmer

Byrådsmedlemmerne 2014 – 2017

Enhedslisten har tre medlemmer af byrådet 2014 – 2017 og er repræsenteret i flere udvalg.

Lasse P.N. Olsen

36 år (2017). Bor i Øgadekvarteret med sine to børn.

Uddannet socialrådgiver (2007) og cand.scient.adm. (2013). Lasse har siden januar 2014 været medlem af Byrådet for Enhedslisten og rådmand i Miljø- og Energiforvaltningen.

Tidligere har Lasse arbejdet som presserådgiver i Enhedslistens folketingssekretariat, som socialrådgiver, som radiojournalist og som pædagogmedhjælper. Lasse har været aktiv på den aalborgensiske venstrefløj siden midten af 90’erne, i Enhedslisten siden 2003. Tillidsrepræsentant i Aalborg Kommune 2007-2009, uddannelsespolitisk ordfører for Studentersamfundet på Aalborg Universitet 2010-2012. Medlem af Enhedslistens Hovedbestyrelse 2011-2013 og 2016-?.

Kontakt: lo-byraad@Aalborg.dk, tlf. 26845955

Cæcilie Lyngaard Andersen

31 år (2017), er gift med Nicklas, sammen har vi Ellie på 2 år. Vi bor i Nørresundby.

Jeg arbejder i Frivilligcenter Mariagerfjord hvor jeg koordinerer en masse forskellige projekter der alle tage udgangspunkt i frivilligt socialt virke, mit fokus er bl.a. på integration og medborgerskab, selvhjælps tilbud til mænd i krise og netværksdannelse blandt unge.

Jeg har siddet i Aalborg byråd siden januar 2014 hvor jeg har dækket familie- og socialudvalget(2014 – nov 2016) og Sundheds og kulturudvalget, som også dækker fritid, kollektivtrafik og landdistrikter, hvor jeg stadig sidder.

Kontakt: cilleandersen@gmail.com, tlf.: 30228389

62 år gammel (2017), bor i Aalborg Vestby, medlem Magistrenes Pensionskasses bestyrelse, medlem af folketinget for Enhedslisten siden 2005, hvor han har haft en række ordførerskaber særligt inden for miljø, fødevarer, klima m.v., gruppeformand fra 2009-2013. Bestyrelsesmedlem i Magistrenes Arbejdsløshedskasse siden 2000. Formand for Dansk Magisterforening 1994-2001. Aktiv i SID og Faglig Ungdom og fabriksarbejder i Aalborg i 70erne. Studerende på Aalborg Universitet og aktiv i Studenterrådet og Danske Studerendes Fællesråd i 80erne. Kandidat i Samfundsfag i 1988. Bestyrer på Tusindfryd 1988-1989. Arbejdede som timelærer på Aalborg Universitet og deltidslærer på VUC i starten af 90erne.

Kontakt: mail pc-byraad@aalborg.dk , tlf. 31675008

Arbejdsform Enhedslisten fastlægger sin kommunalpolitik på møder i “kommunal baggrundsgruppe” op til møderne i byrådet. Derudover lægges de store linjer på medlemsmøderne, som er afdelingens højeste myndighed.

Den kommunale baggrundsgruppe består af:

• Nicolai Lysdal Sejrup
  • Flemming Gade