Enhedslisten foreslår fælles ledelse på Aalborgs skoler

• Enhedslisten vil slanke ledelseslaget på Aalborgs skoler og bruge de sparede midler her til at give et løft til undervisningen. Aalborg Kommune har mange skoler og dem ønsker vi bevaret, men hver skole behøver ikke at have sin egen skoleleder, udtaler Per Clausen, gruppeformand for Enhedslisten i Aalborg Byråd.
  • I 2020 vurderer vi, at vi kan spare 8 millioner på fælles ledelse og vi vurderer, at gevinsten i årene fremover kan komme op på 24 millioner kroner. I 2020 kan pengene bruges til at fjerne de foreslåede forringelser på undervisning og DUS. På længere sigt giver delt ledelse mulighed for at afsætte midler til at forbedre undervisningen, fortsætter Per Clausen
  • Enhedslisten foreslår også at finde penge til at fjerne de foreslåede forringelser på børneområdet ved at droppe planerne om projektet “tidlig opsporing” og den obligatoriske sprogtest af alle børn. I stedet for central styring vil vi overlade mere ansvar til pædagogerne og institutionerne og prioritere penge til at fastholde og forbedre normeringerne, slutter Per Clausen.

Tlf. : 31 67 50 08