Acceptabelt budgetforlig i Aalborg

• Desværre var der ikke vilje til, at gennemføre et reelt løft af velfærden ved budgetforhandlingerne i Aalborg, selvom der var råd til det. Derfor accepterede vi, at være med i et budgetforlig med små, men vigtige forbedringer og hvor vi fik fjernet en række forringelser, udtaler Per Clausen, gruppeformand for Enhedslisten.
  • For os var det afgørende, at vi fik sikret, at der er 8,5 millioner ekstra til handicapområdet. Vi er også glade for, at vi fik afsat flere penge til de hjemløse og til at indrette pladser målrettet de udsatte borgere. Endvidere fik vi givet et lille løft til folkeskolen og de sociale normeringer. Vi fik reduceret stigningen i forældrebetalingen til DUS og afsat penge til offentlige legepladser, fortsætter Per Clausen.
  • Det grønne område fik også et løft med flere penge til skovrejsning, Egholm som økologisk Ø og videreførsel af Center for Grøn Omstilling. Vi opnåede også at få afsat flere penge til cykelparkering og cykelstier, siger Per Clausen.
  • Endelig sikrede vi, at der bliver udarbejdet en helhedsplan for Vestbyen, Nørresundby og Vejgaard i 2018, samt at der etableres flere seniorbofællesskaber fremover, slutter Per Clausen.

Tlf. : 3167-5008