Skoleudvalget har ikke besluttet, at der skal bygges en ny skole i Gigantium-området

• Det er ikke rigtigt, når rådmanden siger, at Skoleudvalget i Aalborg Kommune er enige om, at der skal bygges en ny skole i Gigantium-området. Vi er enige om, at problemstillingen vedrørende behovet for øget skolekapacitet, som følge af udbygningen i Gigantium-området skal indgå i de kommende budgetforhandlinger, men vi har ikke lagt os fast på løsningen, udtaler Per Clausen, Enhedslistens medlem af Skoleudvalget i Aalborg Kommune.
  • Inden en sådan beslutning kan tages, må vi have en analyse af mulighederne for at dække behovet på de eksisterende skoler i Aalborg Øst og hvad det i givetfald vil koste, fortsætter Per Clausen.
  • Jeg frygter for, at etableringen af en ny skole i Gigantium-området kan blive koblet sammen med lukningen af en af de eksisterende skoler i Aalborg Øst og det ønsker jeg ikke, slutter Per Clausen.

Tlf. 3167-5008

Efterskrift, den 19. august 2017

Et flertal i Skoleudvalget har nu bekræftet Per Clausen i, at udvalget aldrig har vedtaget, at der skal bygges en ny skole i Gigantium området. I den sag passer det ikke, hvad Tina French har fortalt medierne, skriver Per i en opdatering på hans Facebook profil.