Aktion for velfærd – 10. maj

Igen i år er der lagt op til besparelser, når regeringen skal forhandle med kommunerne (KL) og regionerne om det kommende års økonomi i kommunerne og regionerne. Forhandlingerne er i slutningen af maj måned. Yderligere besparelser vil forringe velfærden og samtidigt skabe et endnu højere arbejdspres for de ansatte og dårligere velfærd for borgerne.

Sidste år lykkes det at stoppe regeringens forslag til besparelser på 2 % i form af omprioriteringsbidraget. Det lykkes bl.a. fordi der var demonstrationer/markering i 75 kommuner ud af 98 kommuner d. 12. Maj.

Derfor er der igen indkaldt til landsdækkende demonstrationer i Velfærdsalliancen onsdag d. 10. maj.

I Aalborg deltager vi også i de landskdækkende aktiviteter. Vi afholder aktion på gammeltorv for at vise vores modstand imod nedskæringer og for velfærden skal udvikles.

Se mere om Velfærdsalliancen her,

Og baggrunden for demonstrationer/markeringer, http://www.velfaerdsalliance.dk/images/Stop_forringelser_Velfærdsalliance.pdf

Del Facebookbegivenheden på Facebook, så vi bliver mange der siger ja til velfærd og nej til skæringer.