Drop nu det sparekatalog Thomas

• Efter i indgåelsen af økonomiaftalen mellem KL og regeringen i går, står det nu klart, at Aalborg Kommune får lidt flere penge næste år, end vi har haft i år. På den baggrund opfordrer jeg Thomas Kastrup til at trække det udarbejdede sparekatalog på 130 millioner kroner tilbage, udtaler Per Clausen, gruppeformand for Enhedslisten i Aalborg Byråd.
  • De forudsætninger, som beslutningen om at udarbejde dette sparekatalog var baseret på, har hele tiden været urealistiske. Det bekræftes nu af økonomiaftalen, som ikke er overraskende god, som Thomas Kastrup siger, men på et helt forventeligt dårligt niveau, fortsætter Per Clausen.
  • Udarbejdelsen af sparekataloget har givet anledning til stor bekymring hos medarbejdere og borgere. Den bekymring bør borgmesteren fjerne her inden sommerferien. Det bliver stadig svært at få et fornuftigt budget strikket sammen, men det er helt meningsløst at fastholde et sparekatalog på 130 millioner kroner, slutter Per Clausen.