Nej til mere massivt byggeri ved Vestbyens Station

Nej til mere massivt byggeri ved Vestbyens station

• Vestbyen  er karakteriseret ved meget tæt byggeri, men der også veje med villaer og mindre hus samt enkeltstående villaer og mindre huse.  I Enhedslisten ønsker vi at bevare Vestbyen som en alsidig og mangfoldig bydel, hvor der stadig er forskellige bygningstyper og boliger, udtaler Per Clausen, gruppeformand for Enhedlisten i Aalborg Byråd.
  • Vi kan derfor ikke støtte, at en bevaringsværdig  villa ved Vestbyens Station rives ned for at give plads til en 5 etager høj blok i et i forvejen tæt bebygget område. Det er ikke rimeligt, at plus-bussen bruges som begrundelse for, at der langs hele ruten skal bygges højt og tæt uden at tage hensyn til den eksisterende bydels karakteristika, fortsætte Per Clausen.
  • Vi ønsker, at byudviklingen i Vestbyen skal ske med respekt på denne bydels historie og udformning samt beboernes ønsker. Denne plan respekterer ingen af disse elementer, slutter Per Clausen.